شنبه, 29 ارديبهشت 1403
Slogan
  • ساعت : ۰۹:۱۷
  • تاريخ :
     ۱۴۰۳/۰۲/۱۶ 
  • تعداد بازدید : 49
  • کد خبر : ۳۱۰۴۱
حضور خیام نکویی در برنامه رویش :
ضرورت نقش آموزش و ترویج در فرایند دانش بنیان شدن بخش كشاورزی
معاون وزیر و رئیس سازمان تات؛ با حضور در برنامه رویش شبکه آموزش با تأکید بر اهمیت برنامه‌ریزی برای جهش تولید در بخش کشاورزی با جلب مشارکت مردم بیان کرد: نقش آموزش و ترویج در فرایند دانش‌بنیان‌شدن بخش کشاورزی و ارتقای بهره‌وری تولید امری ضروری است.

به گزارش روابط عمومی موسسه آموزش و ترویج کشاورزی؛ در این برنامه تلویزیونی معاون وزیر ضمن گرامیداشت یاد استاد فرزانه شهید مرتضی مطهری و تبریک روز معلم، تولید و پخش هزارمین برنامه تلویزیونی رویش را حاصل برنامه‌ریزی دقیق و اهتمام ویژه تمامی دست‌اندرکاران این برنامه بویژه همکاران معاونت آموزش و ترویج دانست.

رئیس سازمان تات ضمن اشاره به بخش بزرگی از جامعه کشاورزی در کشور، ضرورت انتقال نتایج پژوهش‌ها و دستاوردهای آموزش و ترویج به این بخش در قالب آموزش و ترویج را مزیتی بزرگ برشمرد.

وی  نقش رسانه‌های جمعی از جمله برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی آموزشی و ترویجی را در حوزه اطلاع‌رسانی به جامعه، ارتقای سطح دانش و مهارت بهره‌برداران و کاهش خلاء عملکرد میان میانگین‌ها ورکوردهای تولید در جهت حصول امنیت غذایی را نقشی بی‌بدیل دانست.

خیام نکویی نقش صدا و سیما در حوزه فرهنگ‌سازی بویژه  در زمینه معرفی الگوی صحیح مصرف به جامعه را نیز نقشی بسیار ممتاز معرفی کرد و از شروع اقدامات ارزنده‌ای در این حوزه نظیر طرح آزمایشی تولید نان از گندم بدون سبوس‌گیری در سازمات تات خبرداد.

گفتنی است رییس سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی ؛ در پایان با اشاره به تنوع و تفاوت اولویت‌های بخش کشاورزی در استان‌های مختلف کشور، درنظرآوردن این تفاوت‌ها در برنامه‌ریزی برای تولید و پخش برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی آموزشی در شبکه‌‌های استانی صدا و سیما را نیز خواستار شد و در این راه، همکاری مجدانه مراکز تحقیقات و آموزش را با شبکه‌های استانی در تولید محتوای با کیفیت و سازگار با شرایط بهره‌برداران ضروری دانست.

امتیاز :  ۵/۰۰ |  مجموع :  ۱

برچسب ها

    6.1.10.0
    V6.1.10.0