پنج‌شنبه, 20 ارديبهشت 1403
Slogan
  • ساعت : ۱۱:۵۲
  • تاريخ :
     ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ 
  • تعداد بازدید : 37
  • کد خبر : ۳۱۰۰۷
مریم طهماسبی مشاور وزیرجهاد کشاورزی:
اهمیت نقش زنان موفق در ارتقای سطح مهارت سایر بانوان برای ورود به عرصه كسب و‌ كار
مریم طهماسبی مشاور وزیردر سفر به استان خراسان رضوی و بازدید از پروژه های کسب و کار و اشتغال خانگی زنان روستایی و عشایری این استان اظهار کرد: نقش زنان موفق در ارتقای سطح مهارت سایر بانوان برای ورود به عرصه کسب و‌ کار انکار ناپذیر است.

به گزارش روابط عمومی موسسه آموزش و ترویج کشاورزی؛ مریم طهماسبی در بازدید از استان خراسان رضوی، که با حضور معاون رئیس جمهوردر امور بانوان و خانواده، معاون وزیرو رییس سازمان تات نشستی با بانوان کارآفرین حوزه کشاورزی و اعضای هیات علمی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی خراسان رضوی برگزار شد.

در ادامه این سفر، مدیرکل دفتر توسعه فعالیت های کشاورزی زنان روستایی و عشایری از مزرعه پرورش حلزون آچاتینا در نیشابور بازدید کرد، این بازدید با هدف بررسی وضعیت اشتغال خانگی زنان روستایی انجام شد و ذیل این بازدید موانع و مشکلات این نوع کسب و کارها مورد نقد و بررسی قرار گرفت.

همچنین مریم طهماسبی از دو طرح گلخانه بانوان کارآفرین شهرستان طرقبه و شاندیز بازدید کرد و در جریان این بازدید اظهار داشت: هدف وزارت جهاد کشاورزی تبدیل هر خانه ی روستایی به یک کارگاه تولیدی با هدف کمک به اقتصاد خانوار روستایی است.

در ادامه، مشاور وزیر جهادکشاورزی در امور بانوان از طرح توانمندسازی زنان روستایی وعشایری درتولید و فرآورده های عسل روستای اسجیل شهرستان گلبهار نیز بازدید کرد. در این بازدید که‌ همزمان با برگزاری کارگاه آموزشی مرتبط به این طرح در کانون یادگیری زنبورداری انجام شد، اقدامات صورت گرفته در این طرح بیان و چالش های پیش روی زنان مورد بررسی قرار گرفت.

مشاور وزیر و مدیرکل دفتر توسعه فعالیت های کشاورزی زنان روستایی و عشایری بیان داشت: افزایش کمی و کیفی تولیدات زنبور عسل و خروج از تك محصولی (تولید عسل)، افزایش درآمد زنان زنبور دار، توسعه زنبورداری نوین و ارتقاء سطح دانش و مهارت زنان زنبور دار، کار آفرینی و اشتغال زایی در صنعت زنبور داری،کاهش واردات و رسیدن به خودکفایی در تامین نیازهای داخلی از طریق تولید محصولات جانبی زنبور عسل (ژل رویال، زهر، بره موم و گرده) و فراهم آوردن زمینه صادرات و برند سازی از جمله اهداف این طرح ملی است .

در بخش دیگری از این سفر،از مرغداری پرورش مرغ گوشتی 50هزار قطعه ای شهرستان گلبهار بازدید شد.همچنین این مرغداری با ظرفیت ۵۰ هزار جوجه با مدیریت یک بانوی کارآفرین در حال فعالیت می باشد که به صورت سالانه پنج دوره جوجه ریزی انجام شده و   480تن در سال گوشت سفید تولید می کند.

مریم طهماسبی در این خصوص گفت: از بانوانی که با کسب علم در کنار تجربه موفق عمل می نمایند انتظار می رود تا به عنوان فعال اجتماعی در حوزه فعالیت خود سعی در ایجاد انگیزه و اعتماد به نفس در بین سایر زنان نمایند تا شاهد توانمندتر شدن بانوان سرزمین خود باشیم.

گفتنی است، با حضور مشاور وزیر و مدیر کل دفتر توسعه فعالیت های کشاورزی زنان روستائی و عشایری و هیئت همراه در محل فرمانداری شهرستان زبرخان نیز نشستی برگزار شد.

288aa560-d053-44c3-95ac-bb5a8af04dea_6384981573748223140.jpg

حلزون.jpg

امتیاز :  ۰ |  مجموع :  ۰

برچسب ها

    6.1.10.0
    V6.1.10.0